Weblog

Blijvende onrust - vrijdag 25 juni 2021

Blijvende onrust

 Gisteren (24 juni) gaf de krant opnieuw stof tot nadenken. Drie berichten trokken bijzonder mijn aandacht. Allereerst las ik over de kledij op de Middelbare scholen en de eventuele regels die men daarvoor aangeeft. Vervolgens ging het over het burgerschapsprotocol, dat werd aangenomen; dit zal spanningen geven op onze scholen. In de derde plaats het artikel waarin door Huygen gepleit werd voor meer Maria-aandacht.

Toch een hele kluif, zo met elkaar. Over de kleding van leerlingen en iedereen: moeten we het zo uitmeten? Meer aandacht betekent niet zelden ook meer verval. Ik heb er begrip voor dat het RD daar enige aandacht aan geeft. Maar waarom  niet meer stimulerend en instemmend daarover geschreven? Ik gaf het gisteren al aan bij het onderwerp Hongarije. Weer dat akelige objectieve, zonder echt een positief waarde-oordeel te geven? Wat denk je dat leerlingen kunnen denken, als ze de voor en tegens hebben gehoord?

Hetzelfde kan gezegd worden over het onderwerp Burgerschap. Natuurlijk gaat dat problemen geven. Precair onderwerp: seksualiteit. Hoorde ik van der Ham (D66), naar ik meen, nu spreken over het voorstellen en promรณten van homoseksualiteit? Het zou zo maar kunnen. In ieder geval gaat het daar wel naar toe. Waar gaat dit heen? Het worden zware tijden.

In dit verband was de bijdrage van Bisschop in de Tweede Kamer van grote klasse. Hij stond pal voor de zaak van Hongarije en hij gaf ook niet toe. U kunt dit nog wel terugluisteren op Youtube.

En dan dat artikel van Huygen. Ja, dat kwam wel als een donderslag bij heldere hemel. Men kan een dergelijk pleidooi best geven, maar wek niet de indruk dat dit te maken heeft met Romaniserende tendenzen. Het is te hopen dat het geen olie op het vuur is in de huidige situatie. We wachten af.

Al met al weer genoeg om onrustig van te worden. Denkt u met me mee? Bid vooral ook mee.

 

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.


Reageren:

Anti-spam vijftien + een = (antwoord in cijfers invullen!)


Terug naar de vorige pagina >